fredag 30 maj 2008

Nu är jag tillbaka...

Efter en hektiskt tid på mitt andra jobb(ekonomi/löneadminstratör på 75%) så har jag äntligen hittat tillbaka till bloggandet. Vi har bytt lönesystem och det innebär en massa extra jobb.
Dock är nu första lönen avklarad i det nya och alla fick lön utom jag....ja,det är faktiskt sant. Jag var så noga med att allas personuppgifter och kontonummer skulle bli rätt så jag skrev fel person nummer och konto nummer på mig själv..haha. Helt otroligt alltså....men nu har min lön hittat till rätt konto som tur är.....ler.



I butiken har en hel del nytt kommit in, bla olivträd från SIA, men dom hann inte mer än in i butiken förrän dom försvann. Har beställt fler som kommer in om någon vecka. Dom är så fina men har tyvärr ingen bild just nu så jag kan visa. Väntar också på en leverans från House Doctor som jag hoppas dyker upp till veckan. därifrån kommer bla en fin tallrikshylla, lyktor så klart,speglar, lavendelpopurri, tvättmedelsboxar, skärbrädor och mycket mer.

Under helgen nu så kommer butiken vara öppen även på söndag, för det är konstrundan i Filipstad Kommun och en av Lesjöfors duktiga konstnärer skall ställa ut sina tavlor hos mig. Förhoppningsvis kommer det många som kanske inte kommit till butiken i vanliga fall. Dessutom skall jag ha lite enkel kaffeservering med nybakade rabarber bullar. Kaffeservering är ett nytt koncept som jag tänkte prova på lördagar under sommaren, om vädret tillåter vill säga. Då ska man kunna köpa enklare fika och välja om man vill sitta vid bord utanför butiken eller om man vill låna en filt och slå sig ner i gräset. Spännande att se hur detta faller ut.

Öppettider under helgen 31 maj och 1 juni: 11,00-15,00

Jag vill också tacka alla som varit in på bloggen trots att jag inte uppdaterat på länge, ni är så gulliga.

Ha en trevlig helg och kom i håg att njuta av nära och kära. Kram Sabina

10 kommentarer:

MiaMaria sa...

Hej Sabina!

Vad roligt att höra från dig.

Och en massa nytt på väg in låter spännande.......

Och vad härligt det låter med servering, hoppas på varmt väder hela sommaren.

Hoppas att du får en härlig helg vi hörs!
MiaMaria

Kamomilla sa...

Så roligt att du är tillbaka. man måste få pausa ibland, det är ju ändå det riktiga livet som är viktigare än det som händer på nätet!
Vilken tur med lönen, att det klarade upp sig. Jag är imponerad på alla som kan sånt, själv är jag urusel på siffror...

Anonym sa...

Hej!
Har saknat dig här. Hoppas kunna komma upp o fika hos dig när allt annat är över här.
Ha det bra. Hälsa alla.
Kram
Moster

Anonym sa...

Äntligen!
Välkommen tillbaka! Blev så glad att du skrivit igen. Har du kollat kopparna?

Kram
Kerstin

Anonym sa...

Hej. Hoppas det blir fint väder i sommar så man kan få sej en kopp kaffe i Lesjöfors. Vi syns imorgon. Hälsa Kram Mamma

Anonym sa...

Komp. till föregående hälsning, brukar få kaffe annars med men jag menar ute vid Gårdslyktan. Mamma

Vardagslycka sa...

Vilken rolig idé med kaffeservering! Hoppas du får många både nya och gamla kunder!
Ha det gott!
Kram, Carina

Sallys hus sa...

Hallå där!

Vi är nog många som inte hinner med bloggandet så vidare värst just nu.
Själv så bara målar o städar jag...;)

I midsommar ska vi till Lesjöfors igen. Jag antar att du har stängt då...annars hade det vart kul att få kika in i butiken....inte genom fönstren den här gången...fniss...

Du kan väl skriva till mig om du mot all förmodan skulle ha öppet.

Ha en härlig helg, kram Katarina

Handplockat sa...

hej hopp
och tack för lyckönskningen
=)
du var så snabb på dagens inlägg
nu ligger några bilder ute med
ha en toppen söndag
kramelikram

Sallys hus sa...

Hallå!

bara lilla jag som tackar för senast!
Det var så snällt att du lät oss komma in i butiken på midsommardagen å allt!

Jag är så glad för mina saker...har inte hunnit placera ut dem än...men repotage kommer längre fram!

Ha en härlig vecka, kram Katarina