tisdag 1 juli 2008

Svenskt Mathantverk

Åh, vad härligt, det börjar närma sig semester,nu är det bara 8 arbetsdagar kvar. Straxt innan man går på semester är det så härligt, man har alla lediga dagar framför sig och man hoppas att vädret skall bli bra så man kan vara ute så mycket som möjligt och ladda batterierna. Visst är det en härlig tid nu??

I slutet på veckan fick jag en leverans med nya saker från Svenskt Mathantverk. Har varit sugen ända sen mässan i januari att ta hem saker från dom men inte förrän nu har det blivit av. Dom har mycket gott, godis ,drycker, bröd,sylt, sirap honung, korv mm......smaskens... När varorna skulle ställas upp hade jag ingen bra plats för dom, men kom på att mina svärföräldrar har en hylla som är klippt och skuren för detta ändamål. Sagt och gjort, jag slog en signal och visst fick jag låna hyllan. Jag tycker det blev kanon bra!

Underbara vaniljkulor i vacker burk. Ute i högerkanten cellofanpåsar med vidhallonknappar..

Hallondricka o Sockerdricka som blev väldigt populära hos mina båda söner.

En närbild på Husmors goda Flädersaft i vackra gamla flaskor med porslinskork.

Under helgen har jag också gjort en liten utflykt till Örebro och passade då på att åka till Katarinas mysiga butik Lilla Ugglebo eftersom hon hade extra öppet. Annars har vi öppet samma dagar så det är svårt att komma dit. Jag gjorde ett såååå fint inköp....men det sparar jag till nästa gång.

Ha det bra och njut av solen ordentligt! Kramisar!

6 kommentarer:

Kamomilla sa...

Mums så läckert det ser ut! Så bra att du fick låna hyllan, som ju passade perfekt!

Vita hjärtan sa...

Hej Sabina!

Vilka goda saker i fina flaskor och burkar du tagit hem! Längtar till din butik, men skulle tro att det dröjer till hösten/vintern innan vi passerar nästa gång. Lilla Ugglebo är en annan favoritaffär och Katarina som har den är så gullig!
Skyltfönstret blev jättebra! Hoppas många kunder stannar till hos dig i sommar.

Önskar dig en trevlig semester!
Kram Annemari

Vardagslycka sa...

Hejsan!
Har du fått mitt mail?
Mums, vad gott det ser ut med alla go´saker! Vi har också en del av deras sortiment i butiken och det är sååå mycket gott! Men vaniljkulorna har jag aldrig provat...Det är så kul med fina flaskor och burkar.
Ha det så gott!
Kram, Carina

Sallys hus sa...

Hallå igen!

Vad mycket smaskens du fått hem...
de där hallonkaramellerna är rackarns goda.
Hyllan passar ju alldeles perfekt.

Ha en härlig dag i solen, kram Katarina

Anonym sa...

Hej Sabina!

Har nu provat vaniljkulorna(rackarns goda),hallonsodan och sockerdrickan hann jag få med en mun,men hann känna att de smakade mer.. Vildhallongodiset fick jag i present,och dom var också jättegoda. Rekommenderar allt detta!

Sallys hus sa...

Hallå!
Så kul att du fått hem smyckena redan!
Jag har också tagit hem en massa nya.
Så du har semester nu??? ÅÅå va härligt!
Fast du har ju butiken förstås...men det är ju på ett annat sätt lixom....det är ju kul hela tiden!!!....nääästan...fniss..

Ha en härlig helg, kram