fredag 9 januari 2009

Ledig fredag...

Idag har jag varit ledig från jobbet. Förra året så blev jag uppsagd på 25%, ner till 50% , men eftersom en kille varit sjukskriven har jag jobbat kvar på mina 75% fram till nyår då han kom tillbaka på heltid. Så nu är jag ledig varje fredag och varannan måndag, vilket just nu känns ganska skönt efter en hektisk höst. Dessutom får jag ju chansen att ägna mer tid åt butiken.....och framförallt mer tid till bloggen som verkligen blivit undansatt denna höst.

Nästa helg är det ju dags för vårens formex mässa, jehu!!! vad kul det skall bli. Tar med mig mannen igen på en helhelg i storstaden. Två dagar blir det att gå på mässan och leta efter vårens och sommarens storsäljare. Om det är något som ni kunder saknar eller tycker jag skall ta in i butiken så blir jag jätte glad om ni lägger en kommentar så skall jag spana efter det på mässan.

När det gäller butiken har jag fortfarande 50% på alla julsaker som är kvar och ni är hjärtligt välkomna att kika in. Imorgon är det öppet som vanligt 11-15.

Ha en trevlig helg alla! Kramar Sabina

3 kommentarer:

MiaMaria sa...

Hej Sabina!

God forts...

Så skönt at gå ner på deltid...att ha butik och familj och ett heltidsjobb kan inte vara det lättaste...skönt för dig att du får mera tid över nu...det är ju alltid gott...

Kul att mässorna drar igång..då vet man att snart är det vår och innan våren kommer så ramlar det in lite nya inredningsartiklar till butikerna...

Ha´en bra helg och så himla kul nästa helg!
MiaMaria

Vita hjärtan sa...

Hej Sabina!

Så skönt med lite mer ledigt, jag jobbar inte heller full tid, går hem lite tidigare ons, to och är antingen helt ledig fredag eller slutar lunch.

Hoppas ni hade det bra i Sälen! Vi hade det jättebra, men det var i kallaste laget.....speciellt om kinder och fötter.

Vad roligt med Formex-mässan! Någon gång ska jag också åka har jag tänkt, min syster har ju butik. Vore roligt att gå omkring och kika på allt. Extra roligt som du förstås som ska köpa in till din söta lilla stuga.

Hoppas vi ses snart! Måste planera nästa fjällen-resa så vi passerar när du har öppet! (Vi passerar annars fredag kväll och söndag kväll :-( )

Ha det bra nu!
Kram Annemari

Vardagslycka sa...

Önskar en god fortsättning till dig också!
Vi ses kanske på mässan?!
Kramar från Carina