söndag 24 februari 2008

Söndag kväll 24:e februari!

Vart tar all tid vägen någonstans?? Drygt 2 veckor sedan senaste inlägget!!!! En hel del har ju hänt sedan dess måste man medge. Frågan är ju vart man skall börja någonstans. En rolig sak jag måste berätta hände när jag skulle ha rea den 9:e. Natten innan blev jag sjuk( inte det roliga) så jag kunde inte vara i butiken utan den enda som kunde hjälpa mig var min man. Räddare i nöden men dessvärre har han aldrig tidigare stått i butiken så allt var nytt för honom. Allt gick som en dans för honom tills en kund ville ha ett paket inslaget. Gissa vad han sa? Jo, det kan inte jag så det får du fixa själv! De andra i butiken höll på att dö av skratt och flera har varit in efter det och sagt att dom fick skratta hjärtligt när min man var där. Tur i oturen att jag blev sjuk för nu har jag en avbytare om jag skulle behöva vara ledig...;).


En del nytt har också kommit in och då framför allt från danska Madam Stoltz:



Vacker brödkorg och en fin hållare för hushållspappret, det finns också ett matchande underlägg i samma stil. Härliga lyckor har det också kommit hem i olika modeller. Den högre är en väggmodell som jag också har i en större storlek. Nu till veckan så hoppas jag att grejorna från Miljögården kommer, hoppas, hoppas.

I onsdags när butiken var öppen fick jag besök av Vita Hjärtan som var på väg till Kläppen med sin familj. Himmel vad kul och få ett ansikte till bloggen. En sak som alltid slår mig när jag träffar bloggare live är att alla är så himmla goa och trevliga. Så himmla kul!

Jag vill säga tack till er alla som varit in på min blogg fast jag inte uppdaterat eller lämnat avstamp efter mig i någon större utsträckning. Tiden räcker inte till riktigt som ni vet ........

Ha det bra allihop och en stor kram till er från mig! Sabina

17 kommentarer:

MiaMaria sa...

Men så tråkigt att du blev sjuk men din man kanske tyckte detta var super kul trots att han inte kan slå in paket....nu får ha ta och öva tills nästa gång. Du kanske behöver vara ledig och då får ju han rycka in. Och folket kanske får sig ett gott skratt igen......det är väl härligt!

HA´nu det så himla gott och njut av dina vackra varor i di söta butik.

Miamaria

Anonym sa...

Hej Sabina!
Min arbetskamrat Åsa var en av kunderna som skrattade gott åt Fredrik och hon tyckte att du hade en jätte fin butik.
Kommer upp o kikar när du fått in mer varor.
Ha det så bra. Hälsa alla.
Kram
Moster

Tea Kristin sa...

Morsom liten historie!! :D Håper du er i bra form igjen nå! :)

stina sa...

Vilken tur att du har en man!!!Jag kan tro att dom fnissade när han sa att han inte kunde slå in paketen! Vilka fina lyktor.....karm Stina

Vardagslycka sa...

Skrattar gott åt din historia. Vad bra att din man ryckte in och jobbade, det är kämpigt annars när man blir sjuk.
Vad mycket fint du har fått in i butiken! Härliga lyktor!
Nu ska jag gå ut en sväng i vårsolen innan jag åker iväg och packar kläder i butiken.
Ha en bra vecka!
Kram, Carina

Kamomilla sa...

Ja du, veckorna rusar iväg! Vilken duktig man du också har som hjälper i butiken, fast jag fick mig också ett gott skratt för det där paketerandet! Jag måste nog säga att min man inte heller skulle klara av en sån grej, hur duktig han än annars är. :)

Underbara lyktor och annat trevligt du fått in i butiken. jag hoppas jag nångång kan ta den stora båten över havet och komma och kika in i din butik.

ha en skön vecka!

Vita hjärtan sa...

Hej Sabina!

Det var så roligt att titta in hos dig och så gulligt du skrev om mig i din blogg.....! Visst är det så att alla bloggare verkar vara ett trevligt släkte....kanske att vi är ovanligt sociala....vill dela med oss av idéer, jag vet inte, men roligt är det! O du hade såå mycket som jag kunde tänka mig.....jag kommer tillbaka!

Tyvärr blev jag påkörd på fredagen i en pist och fick en fraktur i mitt vä knä.....suck....så skidsäsongen är över för i år.....jättetrist.

Får försöka se det positiva i det.....hinner blogga mer....är väl just det enda positiva just nu....

Ha det bra!
Kram Annemari

Anonym sa...

Undrar över burkarna...sugar,bread varifrån kommer de? Vad kostar de.

MVh Lotta

GårdsLyktan sa...

HEj Lotta!

Burkarna kommer från PB Home och suger kostar 280:- om jag inte minns fel. Brödburken kostar 469:-.
Maila mig om du är intresserad. Mailadressen hittar du i högerkanten på min blogg.
Kramar Sabina

Lilla Blanka sa...

Åh vad fina grejer..blir alldeles sjuk av att se allt fint :)
Kram
Mia

junhe sa...

härligt med hjälpsamma karlar...jag har oxå en så jag vet hur det känns *fniss* du har mycket fint i din butik vill jag lova! krya på dig & tack för titten/ junhe

Sallys hus sa...

Hallå där!

Nej jag känner igen det där med tiden som inte räcker till.....så är det nog för de flesta....
Jag skrattar så jag hoppar i stolen......tänka tt du fick mannen att stå där åt dig.....
Jag kan riktigt höra hans röst...hi hi......kan tänka mig att han gjorde succe...hi hi....synd att du blev sjuk men vem vet...det kanske är bra för affärerna om han står där emellanåt......då kanske damerna öppnar stora plånboken...skratt.....

Vet du i påsk kommer vi till Lesjöfors...
Långfredagen till påskafton.....
Har du öppet påskafton???
Själv tänker jag ha stängt...man får ju aldrig vara ledig annars...
Det skulle vara så underbart kul att få se din butik innifrån och inte bara från utsidan.....
Ha en härlig helg nu, kram Katarina

Guldkorn i min vardag! sa...

Vilka fina saker du visar, gillar luffarslöjd o zinkiga saker. Och så där är det med tiden tyvärr finns den inte på burk.
Så kul med egen butik, ser många fina saker, har ni näthandel också?
Kram Ulla-Bella

♥ Pia... sa...

Hej ja det var en gulig liten historia...:)..fina saker du visar..får nog bli en liten tripp till sommaren till din butik...PIA

MiaMaria sa...

Hejsan!
Åter... Resan var kort men härlig och visst var det vår...

HA´en bra vecka!
Miamaria

Handplockat sa...

visst
är "gubbarna ganska bra tt ha " när det krisar sig

hoppas du är piggare nu

ha det bäst

Sallys hus sa...

Hallå gumman!

Klart att jag hjärtans gärna vill kika in i din butik när jag ändå är i byn.....
Bor du långt ifrån???
Blir det jätte jobbigt för dig att komma och öppna???
Lotta vill säkert också kika in...

Ha en härlig helg nu!
Kram Katarina