söndag 17 augusti 2008

Formex i mina tankar

Nu är det inte långt kvar tills det är dags för Formex, hotellet är bokat och Formex katalogen är genomläst. Med andra ord så får det gärna bli den 29:e....;). Har kollat runt om jag hittar någon bra leverantör av fina färdiga gardin längder, men jag har inte hittat någon som jag fastnat för. Jag vill ha någon som har lite gammaldags stil på gardinerna. Är det någon av er där ute som vet om någon?

Jag är lite nyfiken på vad Miljögården har för sortiment nu till hösten och julen. Har varit in på deras webbshop och kikat men jag tycker det är mycket trevligare att gå runt i deras monter och titta på sakerna, de gör sig så mycket bättre i miljöerna. Alla bilder jag visar idag kommer från Miljögårdens nya kollektion.

Här hos oss har det nog regnat konstant i snart två veckor, sommaren tog abrubt slut den 2:a augusti, det var som att slå om en strömbrytare. Nu får vi hoppas att det blir en fin september med fina klara dagar och mörka mysiga kvällar så vi kan tända ljus och drömma oss mot vinterns höjdpunkt, Julen.

Ha en bra vecka! Kram Sabina

4 kommentarer:

Sallys hus sa...

Hallå där!

Ja nu är det snart dags...härligt!

Har inte du Nyblom & Kollén som levernatör???
d ehar en del färdigsytt....bondromantiskt stilrent, klassiskt...lättsålt...:)

Vi får bestämma en tid o plats så vi kan fika o surra lite på fredagen....;)

Kram Katarina

Kamomilla sa...

Oj vad det skulle vara kul att besöka en sån grej! Måste vara som rena julafton.. :)

Anonym sa...

Ååh va kul med formex!!
Apropå det.. har du sett mitt förra inlägg? om svarta/lila halsband..? :D

Floras Kulle sa...

Hej! Har precis hittat till din fina blogg. Jag håller på att öppna en butik med ett sortiment liknande ditt, och jag blev SUPERINSPIRERAD av allt härligt som fanns att läsa! Har lagt in en länk, så det blir inte sista gången jag tittar in...
Hoppas att det blir ett givande Formex-besök, jag har aldrig varit där men däremot ett par vändor på Formland i Danmark. JÄTTEKUL!
Hälsningar:
Annette