lördag 6 december 2008

Herregud..



....vart tar all tid vägen. Sen vi kom hem från semestern har livet bara rusat fram, och nu är det bara 18 dagar kvar till julafton, helt otroligt. Tänkte berätta om några saker som hänt sedan sist. Bla så har jag och fyra andra kvinnliga småföretagare på orten ordnat en Tjejträff på Folkets Hus. Det var modevisning av två klädbutiker från Hagfors, frisyrvisning,BH demo, mat, mingel, underhållning, info från Räddningstjänsten och försäljning av deltagande företags varor.

Det blev en kanon söndag, slutsålt en vecka i förväg, jätteduktiga lokala mannekänger, jättegod mat och trevlig samvaro. Tack alla som kom och gjorde Tjejträffen så lyckad!

Sen har jag ju haft 1-årskalas i butiken och förra söndagen var det julmarken här i Lesjöfors. De senare åren har liksom julmarken varit något som blivit mindre och mindre som det lätt kan bli på mindre orter. MEN iår ville vi få till en julmarken som var lite som förr, folk som går man ur huse, köper lotter, julklappar, glögg, röstar på årets lucia och träffas och språkas en stund.

Och jag kan inte säga annat än att årets julmarknad blev mysigare och trevligare än på många år. Vid vissa tidpunkter var det så mycket folk i butiken att dom stod som packade sillar....ler...

Så efter en intensiv tid med mycket projekt så har det nu lugnat ner sig och jag kan börja pynta och dona även hemma..underbart..dessutom är jag ledig fredagarna fram till jul från mitt vanliga jobb.

Nu önskar jag er en jättetrevlig lördagskväll och många kramar till er från mig!



8 kommentarer:

Kamomilla sa...

Positiv stress...

Anonym sa...

Ja alla tre dagarna var toppen. Tack Kram Mamma

Anonym sa...

Äntligen fick du tid att skriva lite... trevligt!
Håller med om att det var tre roliga dagar. Kram Kerstin

Anonym sa...

Håller också med om trevliga dagar.
Tjej träffen får Ni gärna göra till
tradition.
Har fått receptet på"Mingel-
salladen" så nu blir det snart
att göra den.
Mycket fint hade du i butiken också. Trivs jättebra med halsbandet.
Ha det bra i julstöket.
Kram Moster

Anonym sa...

Tjejträffen var väldigt rolig har jag hört (var ju inte där själv tyvärr) Och en riktig gammeldags julmarken är precis vad Lesjöfors behöver, ni "nya" småföretagare är värda allt beröm ni kan få!
Väldigt mycke fina saker du har fått in nu... Kuddarna på soffan var underbara!
Ha en trevlig "julspurt"
Lovisa

Anonym sa...

Hej Sabina!
Jag var både på tjejträffen och julmarknaden,och det var det bästa som hänt i Lesjöfors på bra länge!
Ni får gärna ha en träff i vår också!En stor eloge till er alla som genomfört dessa arrangemang!

Min Skattkammare sa...

Vad roligt att det händer saker hos er i Lesjöfors, och att det uppskattas så.......härligt!
Kikar in och önskar dig en skön helg!
Kramar Kicki

MiaMaria sa...

Önskar dig en fröjdefull jul............
MiaMaria