tisdag 13 november 2007

Mera rustning....

Godkväll, har precis kommit hem efter några timmars målande i butiken. Gubben har snickrat på disken och grundmålat den. Jag har också fått hjälp av svärmor att putsa fönstren som är innåt på innanfönstren ,nu när dom äntligen är på plats.

När vi som bäst höll på och rusta kom svärfar in med några gamla stolar jag skulle se om jag ville använda. En av stolarna var helt UNDERBAR, jag föll direkt. ......Tyvärr hade jag inte kameran med mig men jag lovar, ni skall få se den senare.


Imorgon är det dags för storstädning i butiken innan varorna skall börjas plockas upp, så då har jag kallat in det hårda gardet. Mamma, syster och svärmor har lovat att komma och hjälpa till. Tur att jag har er....tack...





Här är en suddig bild på den öppna spisen i butiken. Spisen skall bli helvit och fräsch, så att inte tegelstenarna syns. Grejerna som är i spisen har jag lagt dit när en tidning var och gjorde reportage för ett par veckor sen. Var ju inge kul att låta dom ta kort på en tom lokal......:D.

Godnatt och kramisar från Sabina

12 kommentarer:

MiaMaria sa...

Åh,det låter så roligt men jag förstår att det är hårt slit som ligger bakom allt....

Sov så gott!
Miamaria

Therese sa...

hej!
Gud va kul det ska bli att se butiken sen!
Synd att jag inte kan vara där när du öppnar *snyft*

"M" sa...

Låter så roligt...jag drömmer om det du gör nu...lycka till kram "M"

Kamomilla sa...

Vad härligt med en öppen spis i butiken!!! Här i en stad ganska nära oss har de en inredningsaffär som är så mysig. Där har de en vit Jötulkamin inne och det är så mysigt att handla där...
*väntar med spänning på mera bilder*

Kram, kamomilla

Nygammalt sa...

Vad spännande nu när det börjar närma sig. Blir så nyfiken på stolen (eller var det stolarna?).
Kram.

Sallys hus sa...

Hallå där!!

Å va spännade det låter!!!
Jag minns innan jag öppnade...Vi hade inte lika gott om tid som du så det mesta var hajkon tajkon....det låter så mysigt att lixom bli färdig med allt målande och så...
Ska bli kul att komma å besöka dig sen.
Spisen kommer bli jätte fin!

Ha det gott, kram Katarina

Unknown sa...

Håller tummarna för dig stenhårt! Du måste berätta sen vilken tidning du hamnar i! =) Kram Malin

Anonym sa...

Oi, achei seu blog pelo google está bem interessante gostei desse post. Gostaria de falar sobre o CresceNet. O CresceNet é um provedor de internet discada que remunera seus usuários pelo tempo conectado. Exatamente isso que você leu, estão pagando para você conectar. O provedor paga 20 centavos por hora de conexão discada com ligação local para mais de 2100 cidades do Brasil. O CresceNet tem um acelerador de conexão, que deixa sua conexão até 10 vezes mais rápida. Quem utiliza banda larga pode lucrar também, basta se cadastrar no CresceNet e quando for dormir conectar por discada, é possível pagar a ADSL só com o dinheiro da discada. Nos horários de minuto único o gasto com telefone é mínimo e a remuneração do CresceNet generosa. Se você quiser linkar o Cresce.Net(www.provedorcrescenet.com) no seu blog eu ficaria agradecido, até mais e sucesso. If is possible add the CresceNet(www.provedorcrescenet.com) in your blogroll, I thank. Good bye friend.

Anonym sa...

Kommer inte ihåg hos vem jag hittade länken till din blogg men det låter spännande att öppna butik så jag tittar nog in igen :)

Lite avis på dig (och alla andra med småbutiker) Vilken dröm det hade varit att få jobba med söta inredningsprylar och fixa till gamla saker och möbler. Jag kanske skall drömma mig ett arbetsrum/hobbyrum först jag...

Marie sa...

Hej!
Vad kul att du tittade in hos mig så jag kunde hitta hit till din fina blogg. Vad spännande det låter med en egen butik, måste vara jätteroligt. Klart att du får länka, jag blir bara glad.

Ha en trevlig helg!
Kram Marie

Skatan sa...

Hej! Spisen kommer att bli jättefin i helvitt! Tapeten kommer också att göra sig ännu bättre...lycka till hälsar jag!

Trevlig kväll.

Anonym sa...

Hallå! Bloggen blev ju kanon, och Lyktan ser ut att bli kanon den också :D ska bli spännande att se hur det blir sen! Nej, nu lär jag bege mig till grannlandet igen, hoppas allt är bra med er! Kram lillebror