torsdag 22 november 2007

Tjuvkik från affären...

Idag tänkte jag visa en liten bild från taket i hallen. Målarn har varit där och gjort jättefint, förut så hängde ljusgula färgflagor i hela taket, men nu är det vitt och fint. Det gick åt flera tuber med latex för att få det så fint också.

I taket hänger också denna fina gamla lykta som passar perfekt i Gårdslyktan.


Jag har ju tidigare också berättat att varor har börjat packas upp. Här får ni en liten tjuvkik från butiken på den fina gamla kökssoffan som tidigare var grön men nu är vit. Några varor har fått flytta in på den än så länge.

Visst blev soffan fin, jag tycker ryggstödet har så fint mönster. Kuddfodralen som ligger på soffan är i spets och dom kommer från SIA. De gråa ljuslyktorna kommer också därifrån.


Nu är det bara en vecka kvar till öppning, och jag börjar bli lite orolig att jag inte skall hinna få hem alla grejor. Vill ju att det skall vara så mycket som möjligt i butiken på invigningen ;D. Saknar saker från bla SIA, House Doctor, PB Home och On Ineriör. Hoppas, hoppas dom kommer.

Nu skall jag avluta med bilder på två små arrangemeng jag gjort , blev så sugen på juldoft...

Ha en trevlig kväll, kram från Sabina.




6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej där!

Vilka fina grupper du gjort! Och alla fina varor, det är så roligt att se butiken växa fram.
Yippeee! Två gardiner är klara, nu är det bara sex kvar! Jag tar ledigt nu och drar till huvudstaden i morgon bitti, på söndag fortsätter jag att sy.
Ha det så bra!
Kramar från svärmor

MiaMaria sa...

Vilket underbart tak.... fantastiskt jobb ni lagt ner.

Och soffan och kuddarna...mums.

Det kommer att bli super och självklart får du varorna i tid...

Ha´en skön fredag!
mimaria

MiaMaria sa...

Visst är det kul om man får upp ögonen för det jag gör.

Men du jag har bara mina alster på Hallongården inte Smultrongården.

Ha´det gott!
MIamaria

"M" sa...

Ser verkligen fint ut och jag gläds med dej...så roligt...lycka till kram

Anonym sa...

Jag vet hur otroligt kul det är när man ska till och bli med butik.
Man skulle behöva syrgas de sista dagarna för man är så trött.
Hade en gång en butik med en kompis där vi delade lokal och så fick vi möjlighet att bygga ut med lokalen intill så vi fick stänga en vecka och allt skulle göras om.
Halv fem på morgonen så låg jag på golvet och bara skrattade av ren utmattning. Kl tio skulle vi öppna då sedan.Men vi hann och hur vi orkade med dagen minns jag inte bara att vi hade öppet till åtta på kvällen.Det är så roligt med att packa upp varor,skapa miljöer,åka på formex,och framförallt kundrelationer.När öppnar du butiken?Lycka till
kram ewa

Kamomilla sa...

Riktigt fint blev det och den där lyktan passar nog perfekt!
Du ska se att dina saker nog kommer och att det komer att gå så bra så! Åh vad jag är avis på dig. Jag blir så sugen på att hoppa av mitt jobb när jag ser dig greja egen butik sådär...*vill Också*...