torsdag 1 november 2007

Sälen here we come

Japp, så var det dags för den årliga städresan till Sälen.

Jag, min syster och min svärmor brukar åka till Sälen och städa ur stugan innan säsongen börjar. Vi brukar också passa på att pyssla lite mellan varven. Med i väskan finns också glöggen och julskivorna så vi får den rätta julstämningen, egentligen skall jag väl inte berätta sånt.
Ni måste väl tro att vi har en skruv lös......men.....det bjuder jag på :).


Det känns som om jag inte riktigt har tid att åka och städa just nu, men, det kommer inte bli mer tid sen när butiken öppnat och så skall det bli så roligt att pyssla lite. Dessutom har dom en
sån trevlig butik nere i Lindvallen med inredning, vi hoppas hon har öppet så vi kan göra ett besök där under helgen.


Jag hade tänkt lägga ut några bilder på saker som kommit från PB Home idag men batterierna tog slut i kameran så det får bli efter Sälen vändan. Istället lägger jag upp en blid som är från Miljögårdens monter på Formex mässan i höstas. Dom har så mycket trevligt Miljögården.

Ha det så bra under helgen allihop !

Kram från mig.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Vilken fin blogg du har.
Hoppas Ni får det bra i Sälen.
Vi hörs.
Kram
Moster

Sallys hus sa...

Hallå där!

Va mysigt med en resa så där med pysselsjuka familjemedlemmar!

Mmm...Miljögården har verkligen mycket fint!

Vilken helt otroligt vacker kakelugn ni har....
Tack för dina gulliga ord om butiksstråket.

Jag kommer å besöker dig sen...lita på det du!

Så vi är årsbarn???
Är du också 72:a???
Jag fyller ju 27/11 så bilden i mitt kök togs ju -73

Ha en härlig helg nu!
Kram Katarina

MiaMaria sa...

Vilken vacker kakelugn.Förstår att du sitter och myser framför den....

Trevlig fredag på dig!

Kamomilla sa...

Trevlig resa,och vilken underbar bild från miljögården. Julstämning som bäst...

junhe sa...

hej, glöm inte att besöka den urmysiga inredningsbutiken som finns i sälen,när ni är där. ha dt gott/ junhe