söndag 21 oktober 2007

Idag blev det lite gjort

Här kommer det en bild på huset där min butik
kommer att vara. Huset är en gammal rättar-
bostad med anor från 1700-talet. Inne i huset
finns det öppenspis, vedspis och två kaminer.
Inte dåligt med bara två rum och kök....



Huset går under namnet Lyktan bland befolkningen
så jag ville gärna ha med det i butiksnamnet
Varför det kallas lyktan förstår ni säkert av bilden....

Detta är vad jag fick gjort idag. Grundmålning av två

halvmånebord och 12 st konsoller från IKEA.

Ha det bra tills nästa gång!


8 kommentarer:

LantlivsAnette sa...

Ojj vilken underbart fin butik du kommer att få...man ser ju redan nu hur det kommer att bli..
Halvmånebord och hyllor..proppfulla med vackra saker !!
Kram Anette

Anonym sa...

Vad fint det blev i k�ket och ute vid ing�ngen! det blev en himla skillnad i k�ket n�r du gjorde om p� hyllorna!

vad kul att du kommit i g�ng med m�lningen!

kram syrran

WhiteVintageDreams sa...

Jag kan oxå se butiken framför mig :)...är övertygad om att det kommer att bli jättefint :)!!!
Skönt att du hunnit med en massa målning.
Kram

Min Skattkammare sa...

Nejmen.......åhhhhhh!
Ett vitt stenhus......det älskar jag!!
Vad fint det kommer att bli. Nu blir man ju sugen på att ta en tur till värmland! hi hi
Ha´det gott!
Kram kicki

sabina sa...

Din butik ser ut att bli ett fint ställe! Lycka till!

Sallys hus sa...

Hallå där!!

Å va kul att du verkligen startade en blogg!!
Tänk om jag vetat det innan helgen!!!
Då hade jag kommit och våldgästat i lördags!! Vi var ju och badade tunna och slappade.

åkte förbi och konstaterade att.......det där huset måste det vara!!!
Du kan vara så säker på att jag kommer nästa gång vi ska upp.
Lycka till nu och det ska bli underbart kul att få följa butiken!

Hmm....jag skulle ha målat alla mina hyllor i butiken vita för 2 år sedan då jag öppnade.
de har inte blivit vita ännu....det börjar bli dags.

Ha det gott!
Kram Katarina

MiaMaria sa...

Oj vad mysigt det kommer att bli.
Blir säkerligen en riktigt härlig lantlig butik.

Gud vad roligt önskade verkligen att det var jag.
Skulle vara roligt att höra din historia varför och hur du gått tllväga....när du nu öppnar eget.

Du får gärna maila mig på pysselverksta@hotmail.com om du har tid förstås.

Må så gott!
Miamaria

Anonym sa...

Hoppas nån dag jag och min kille kan hälsa på din nya mysiga butik... kram Kristina