tisdag 30 oktober 2007

Mycket har hänt...

Mycket har hänt i butiken sedan sist. En luftvärme pump har
blivit installerad, så förhoppningsvis kommer det gamla stenhuset
bli varmt i vinter till en rimlig peng.
Möbler har blivit målade också, ett skrivbord en liten hylla och nu
även en gammal kökssoffa har råkat ut för min målarpensel. Soffan
är just nu delvis skogsgrön men snart har den fått en trevligare färg, vit :).
Hallen skall också målas vit och det håller målarn på med för fullt, bilder
kommer när han är klar.
Igår kväll tog jag fram symaskinen (svärmors) och sydde mina tygkorvar
som skall hamna mellan fönstret. Tack till er som på olika sätt delat med
er av era kunskaper. Jag uppskattar det!

Hela sexton "korvar" blev det, men har inte riktigt bestämmt mig för vad jag skall fylla dom med, ris, skumgummi eller isolering???



Sedan sist har jag också gjort en tur till butiksstråket straxt norr om Örebro tillsammans med min mamma och min syster. Himmel vad mycket trevligt det fanns att handla och framförallt vilka trevliga människor som har butikerna. Ett besök i dessa butiker rekommenderas varmt. Länkar till deras bloggar finns till höger, Lilla Ugglebo, min Skattkammare och Smultrongården.



Nu ska jag sätta mig framför brasan och värma mig........





...... och läsa min nyinköpta Amelia Jul, härligt, härligt!

Ha det mysigt i höstkylan! Sabina

5 kommentarer:

Handplockat sa...

oj så spännnnnande
och vad mkt fint du visar i bloggen =)

ha en go onsdag

Min Skattkammare sa...

Åh, så spännande att det går framåt med butiken.
Väntar på mer bilder.......
Vad snällt du skriver om oss!
Nu ska jag länka till dig!
Ha´det gott!
Kram kicki

Therese sa...

Hej!
Gud va mysigt det ser ut med öppna spisen!:D Det vore jätteroligt om vi kunde stå brevid varandra på marknaden!:D Det får vi försöka med!

Kamomilla sa...

Vilken fin sida du har. Hoppas det är okej att jag länkat till dig? Jag har varit inne anonymt och kikat förut, men nu har jag öppnat egen blogg.

Ha en bra dag!
Kamomilla

MiaMaria sa...

Låter som en härlig tur... Ska också försök besöka dessa underbara butiker...

Må så gott!
Miamaria