tisdag 23 oktober 2007

Innerfönster bort...

Både igår och idag har det målats Eftersom jag
också jobbar så blir det småstunder varje dag.
Konsollerna är iallafall helt klara och tre bord
håller på att färdigstrykas. Saaaaktaaa går det...

Min gubbe var med idag och han plockade ur inner-
fönstren i alla rum, totalt 8 stycken. Huset har inte
använts på flera år så det var mycket spindelväv och
små döda insekter imellan. Mellan fönstren längst ner
hade dom lagt en ihoprullad tidning med vit bomull över
för att minska drag.
Vet nån av er om detta är det bästa sättet
att stoppa drag eller finns det någon annan bättre metod?
Kanske någon finare också?


Trevlig tisdags kväll från mig!


2 kommentarer:

WhiteVintageDreams sa...

Åh jag e inte så insatt i gamla fönster, men har sett att det sytts långa "korv"-kuddar fyllda med ris. De läggs sen framför fönstret på fönsterbänken...å jag tycker att vissa kuddar varit urtjusiga. Skönt att ni hunnit med mer målning igen :).
Kram

MiaMaria sa...

Jag vet att bloggen Granne med Selma har sytt några kuddar som Whitevintagedreams säger.
Sen kanske man kan ha vitmossa mellan fönstrena... tror jag....

Ocn ni målar och målar....

Må så gott bland penslar och färg!

Miamaria